Kaka upphöjd till skyarna, med all rätt. Kärlek till honom.

Jag såg Kakas presentation live igår på www.realmadrid.com. Mäktigt, nästan så att man fick rysningar när han drog på den vita dressen med tröjnummer åtta på ryggen. Jag förstod inte ett enda ord, men bilderna sade så mycket mer. Det fanns hela tiden en dragningskraft att vara där och stå mitt i bland folkhopen av madridistas. Sjunga, gapa och bara få hylla honom för hans storhet.
Real Madrid fansen  har redan upphöjt Kaka till skyarna trots att gårdagen bara rörde sig om en "simpel" presentation. Ni som känner till Kaka väl som fotbollsspelare vet att han bär en tröja med texten "I belong to Jesus" under sin ordinarie matchtröja. Igår var det nästan Kaka som prisades mer en JESUS. Några Real Madrid fans hade banderrollen med texten "We belong to Kaka". Snacka om att bli upphöjd till gudomligheten!! (deras gud)
Frågan är han värd en sån makalös uppvaktning som igår,(?) som om han har besegrat döden. Jag tycker det, för hos hängivna fans blir han som en slags verklig gud. En stöttepelare i vardagen om det går braf för honom. Jag beundrar Kakas ödmjukhet. Han upphöjer inte sig själv och känner sig mer privilegierad att få spela i Real Madrid. Han upphöjer istället andra spelare i laget, som Casillas, Raul, och Guti mfl.
Kaka bär den vita dressen mot stolhet då han marscherar framåt för att vinna titlar med Real Madrid. När man hejar på Real Madrid och en spelare som Kaka redan visar så mycket kärlek till klubben då blir man salig. Kärlek till honom vid första ögonkastet.
Jag undrar hur stor hyllning Cristiano Ronaldo får måndagen den 6 juli. Det kommer säkerligen bli lika mäktigt, om inte mäktigare. Presentationen av Cristiano Ronaldo är något i allra högsta grad som man inte får missa. Jag måste se den tillsammans med Kristian(Man UTDfan) för att själv kunna vara spydig över att Man Utd har förlorat deras guldklimp och definitivt mest tongivande spelare på länge, Men det kanske inte är juste, vad vet jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0