Raul Albiols stora dag: Presentationen och första presskonferensen.

Den 2 juli 21.00 presenterades Real Madrids tredje nyförvärv Raul Albiol. Fylld av känslor och tagen av stundens allvar stegade han in på Bernabeu inför 10 000 fans jubel. Hans tal avbröts ett antal gånger av hest skrikande fans som hade samlats för denna händelse.
"Jag kommer att göra allt för att inbringa det förtroendet som jag har fått" Det var de inledande orden som kom från den nya Madridistan.

Raul Albiol har fått värme och förkärlek av sina nya fans. Den lovande mittbacken hade väntat otåligt på detta ögonblick för sin presentation på Bernabeu och på att den röda mattan skulle rullas ut.

Den förste att visa sig på scenen på Bernabeu var Florentino Perez, följt av legendaren Alfredo Di Stefano, som tackade fansen för deras närvaro genom att göra "vågen". 
Florentino Perez öppnade med :
"Käre Raul. Du kommer att få en god uppfattning av tillgivenheten och värmen från våra fans i vår strävan efter framgång. Din närvaro kommer att göra oss bättre och starkare. Vi har undertecknat kontrakt med en mångsidig spelare och en av Europas bästa försvarare. Du är ett magnifikt exempel på en spelare som både är talangfull och en riktig kämpe. Tillsist njut av denna upplevelse och tack för att du vill vara med i ett nytt projekt, den nya galacticos eran."

Betagen av känslor hälsade Albiol på publiken, som skanderade hans namn.
"Jag är glad över att vara här. Jag vill tacka klubben för allt och jag hoppas att jag kan leva upp till förväntningarna, Hala Madrid!!" sa Albiol med ett brett leende precis innan han skulle sätta på sig tröja nr 18.

Raúl Albiol vestuario
Fd Ruben de la Reds nummer

Presskonferens:

Är du nöjd med mottagningen du fick?

Albiol: Självklart! Det har varit en vacker dag. Jag hade aldrig förväntat mig att så många skulle vara på plats för att bevittna min presentation. De har gett mig en otrolig välkomst och jag vill betala tillbaka med hårt arbete och spänning på plan.

Tror du att några av dina före detta lagkamrater i Valencia är på gång att ansluta till Real Madrid?

Albiol: Det har varit mycket prat om Villa, men jag har ingen aning. Jag önskar honom allt gott och är säker på att han kommer göra bra ifrån sig oavsett var han går.

Du kommer att bära tröjnummer 18 vilket tillhör din lagkamrat i landslaget, Ruben de La Red. Är det för att stödja honom?

Albiol: Ruben är en god v'än till mig. Vi har träffats i landslaget och i yngre dar. Jag känner mig hedrad att bära hans nummer. Jag är säker på att han kommer att återhämta sig från skadan och när han gör det då kommer jag gladeligen ge tillbaka tröjnumret som sannerligen tillhör honom. Jag kommer att kämpa så gott jag kan det här året i hans tröja.

Hur har din första dag hos Real Madrid varit?

Den har varit helt otrolig och jag kommer aldrig att glömma den. Jag skulle vilja sända puss till min mamma för att hon tittar. Jag vet också att hela familjen är nöjda med att jag skriver på för Real Madrid.

Du känner redan till några av dina av nya lagkamrater. Är du ängslig att spela med Kaka och Ronaldo?

Albiol: Det är en ära att få spela med dessa två fenomenala spelare. Men det är givetvis en ära att spela med de andra också. Jag längtar till att träffa dem alla. Jag har en spänd förväntan inför säsongsstarten då projektet sätts på sitt första prov.

Var det ett svårt beslut att skriva på för Real Madrid?

Albiol: Valencia var min moderklubb så det var svårt att lämna den men jag visste att jag ville lämna den om tillfälle gavs som detta. Jag är tacksam för Real Madrids intresse och ska ge allt.

Du kommer att spela med Pepe i försvaret...

Albiol: Pepe är en grym försvarare och han är en av de bästa mittbackar i världen.  Han är stark och jag är glad att bilda mittlås med honom.


Det här var presskonferansen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0