Läger på Lysekil och Ribéry surr mitt i natten

Natten är så becksvart att det släckta huset framför mig nätt och jämt inte syns. Fönstret är på glänt och utanför hör man den urholkade tystnaden. Tröttheten verkar inte infalla förrän om ett tag. Jag borde vara försänkt i sömn redan för att undvika att vara så dåsig under dagarna och speciellt inte imorgon, av den enkla orsaken att det  nalkas läger på Lyskil.

**********************************
Nu kommer man vara utestängd från fotbollsvärlden på internet tills på söndag, då det direkt blir avfärd till Gamla Ullevi för att se en slags seriefinal mellan IFK Göteborrg och Helsingborg. Kuligt! 
Avhållsamheten från fotbollen i hela fyra dagar är lika jobbig som nykterheten från alkolholen i en dag för en alkolist. (Ironi)

'**************************************
En silly season nyhet:

Roman Abramovich kommer att flyga till München, Tyskland, för att göra en £40m:s räd för att yttern Ribéry ska ansluta till Chelsea. Miljardären ringde upp Bayern Münchens manager Uli Hoeness förr helgen. Han klargjorde sin avsikt att värva Ribéry och att klubben är beredd att hosta upp så mycket pengar för honom att han skulle bli den brittiska fotbollens dyraste värvning genom tiderna. 
En nära källa till Bayern säger att Uli  mitt i natten blev uppringd av Abromvich och smått överraskad som han var   talade han hela tiden ärligt och artigt till Mr Abramovich.
Uli Hoeness är fast besluten behålla fransmannen men tillägger att han liksom Bayern är öppen för diskussion.
Sunsport avslöjade för en månad sedan att både Manchester United och Chelsea skulle inleda bud på Ribéry, men Utd måste rappa på innan Abramovich och Chelsea kanske har lagt beslag på honom.
Anchelotti utlovades innan silly season en stor värvning men Abramovich misslyckades både med Pato och Kakà, så hoppet vilar på att knyta sig an Ribéry.
Frank Ribéry har dock redan deklarerat  att Real Madrid har föresträdsrätt och det är dit han vill gå.
Bayern fruktar att Ribéry undertecknade ett för-kontrakt  för att nästa år då kontraktet går ut ansluta till Real Madrid och kontraktera på fem år. 
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Förargade över Real Madrids arrogans och vilda spelarköp så känns det som Bayern kanske bara försöker sälja honom till Chelsea. För att avsiktligt djävlas med Real Madrid.

Mycket intressant hur det här artar sig. Silly season är som en reko saga som sträcker sig över hela sommaren. 
Att följa t ex sommarens surr om Ribéry är som att avnjuta en aptitlig måltid på någon dyr lyxrestaurang i klass med Sjöfartsmagasinet i Göteborg. Där maten tillagas av Leif Mannerström, Sveriges förnämaste kock.

Nu om en timme är fotbollsvärlden på internet oåtkomlig tills på Söndag, då jag får göra en massuppdatering för att försäkra mig om att inte ha missat något intressant. Emellertid, om det blir för jobbigt att vara utestängd från fotbollsvärlden, ber jag någon kompis langa lite heta silly season nyheter via sms.

Alla läsare tänker vilken fotbollsnörd - Jag kontrar: - Jag kan inte ro för att fotboll är så entusiasmerande...

Salut mes amis!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0